Entusiastid laovad Eesti mängutööstuse vundamenti

Endiselt on levinud arvamus, et arvutimängud on laste pärusmaa, mille peale üks endast lugupidav maksumaksja oma kallist aega ei raiska. TÜ arvutiteaduse instituudis on aga juba aastaid õpetatud arvutimängude loomist. Selle eesmärk on saada videomängutööstuse konkurentsitihedas, aga võimalusterohkes maailmas jalg ukse vahele.

Selguse huvides olgu siinkohal öeldud, et videomängude all peetakse silmas konsooli-, arvuti- ja mobiilimänge. Mainekas Hongkongi majandusajakirjas EJ Insight ennustati aasta tagasi, et 2019. aasta lõpuks mängib videomänge kuni 2,5 miljardit inimest, mis tähendab, et iga kolmas inimene võib olla mängur. Mängutööstuse 2019. aasta kogukäibeks hinnati ümardatult 129 miljardit eurot. See summa on kolm korda suurem kui filmi- ja muusikatööstuse 2018. aasta tulu kokku. Seega võib videomängutööstust juba mõnda aega nimetada filmi- ja muusikatööstuse kõrval meelelahutusäri uueks kuningaks.

Loe edasi Tartu Ülikooli ajakirjast Univeristas Tartuensis.